Sociale media en reclame

Sociale media en reclame.

Sociale media is een medium dat niet meer weg te denken is uit onze huidige maatschappij. Er zijn de dag van vandaag zoveel platformen aanwezig in ons dagelijks leven: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube, Printerest, …. En dan ben ik er ongetwijfeld nog vergeten te vermelden. Kortom, een hele boel dus.

Kies je sociale netwerken goed uit.

Zoals u in het begin van deze pagina reeds kon lezen zijn er een heleboel sociale media platformen. Als u ook uw werk gedaan wenst te krijgen is het onmogelijk om op al deze platformen actief te zijn. Daarom is het belangrijk dat u er over nadenkt wat u wenst te bereiken met sociale media. Op deze manier kan u het beste platform kiezen. Ik geef u daarom graag even een overzicht wat deze platformen inhouden en wat hun sterke kanten zijn.

facebookFacebook:

Facebook is ongetwijfeld nog steeds het grootste sociale media platform. Op Facebook heeft u het voordeel dat uw doelgroep heel breed en divers is. Vooral jong volwassenen gebruiken dit platform vaak, maar ook 30 tot 50+ gebruiken meer en meer dit platform. Het voordeel is dus dat u heel wat leeftijdsgroepen kan bereiken.

Let er wel op dat Facebook vooral gebruikt word door mensen die na hun werk nog even wensen te ontspannen, of met vrienden/familie wensen te chatten. Zorg er dus voor dat de content die u daar deelt toegankelijk is. Daarmee wil ik zeggen geen te ingewikkelde posts, of geen zoveelste typische promo-post. Het is belangrijk dat uw berichten uw doelgroep aanspreken. Zodat zij hier ook effectief op gaan klikken en verder lezen. Een ander voordeel van Facebook is messenger, hiermee kunnen klanten eenvoudig contact met u opnemen. Dat maakt de drempel voor het maken van contact vaak net iets lager.

Sociale mediaInstagram:

Instagram is vooral populair bij de jongere gebruikers. Dit sociaal media platform is vooral visueel ingesteld. Ideaal dus om afbeeldingen of korte video’s te delen. Als u uw bedrijf visueel in de kijker wenst te zetten, door productfoto’s te laten zien dan is dit de betere keuze. Hou er wel rekening mee dat dit vooral een jonger publiek heeft, en u dus ook best enkel producten gaat delen die jongeren aanspreken. U kan op instagram gebruik maken van hastags # op deze manier bereikt u de bezoekers die u wenst. Want gebruikers op dit platform gaan voornamelijk zoeken op hashtags.

sociale mediaTwitter:

Twitter is vooral bedoeld als platform om korte nieuwsberichten te posten. Zo mag elke post maximum 140 tekens bevatten. Door de massa tweets (berichten) die gestuurd worden verdwijnen uw tweets al snel in de meningte, het is dus belangrijk om het juiste bericht op het juiste moment te posten. Als uw berichten goed getimed zijn en de juiste inhoud bevatten kunnen uw volgers deze berichten retweeten, op deze manier bereikt u ook hun volgers. Kies dus uw content zorgvuldig uit. Evenals bij Instagram werkt Twitter met hashtags, dus gebruik ook hier de juiste hashtags om de juiste doelgroep aan te trekken.

sociale mediaLinkedIn:

LinkedIn is misschien wel voor de meeste een minder bekend platform. Dit komt waarschijnlijk omdat dit platform vooral gebruikt wordt als zakelijk platform. De meeste gebruikers van dit platform hebben een leeftijd tussen de 30 en de 65 en zijn vaak ook hooggeschoold. Bij LinkedIn is het belangrijk de juiste content te delen, deze doelgroep schenkt hier enorm veel aandacht aan goede content. Ook uw profiel is belangrijk, als u deze doelgroep wenst te overtuigen van uw diensten/producten dan is het belangrijk dat uw profiel er professioneel uitziet.

 

sociale mediaYoutube:

Youtube is ondertussen ook goed ingeburgerd. De grootste videodienst die er online te vinden is, dochter bedrijf van Google. Met meer dan een miljard gebruikers ondertussen die samen elke minuut maar liefst 400 uur beeldmateriaal uploaden.Letterlijk gigantisch dus. Maar wat heeft u hieraan als bedrijf? Meer dan u zou denken. In de eerste plaats kan u zelf via youtube gratis video’s uploaden, denk maar aan promotievideo’s of workshop,…. (al dan niet via een eigen youtubekanaal). Maar u kan Youtube ook gebruiken om te adverteren in bestaande video’s. Voor meer informatie kan u altijd met mij contact opnemen. Ik help u graag verder.

Zoals u dus kan zien, sociale media een is belangrijk item geworden voor u als zelfstandige. Voor de vindbaarheid (SEO) van uw website, voor reclame op te maken. Maar ook voor het contact met uw doelgroep te onderhouden. Aarzel dus niet te lang en neem zo snel mogelijk contact met mij op. En dan help ik u hiermee graag op weg.