De voordelen van bloggen voor ondernemers

De voordelen van bloggen voor ondernemers.

bloggen voor ondernemersBen jij al gestart met het schrijven van blogs op uw zakelijke website? Ik hoor het u al denken, ik bloggen? Waarom of wanneer zou ik dat nog moeten doen? Wel waarom je als ondernemer zou moeten bloggen op uw website leg ik u graag uit in deze blog. Want bloggen heeft voor ondernemers namelijk een heleboel voordelen. Lees dus rustig verder als u graag de voordelen van bloggen voor ondernemers ontdekt. Als u niet weet wat bloggen is dan kan u dat via deze link lezen.

Tijden veranderen!

Tijden veranderen, daar zijn we het allemaal over eens. Vroeger keken mensen naar de televisie en was dit een uitstekende bron van reclame voor uw product of dienst, ook lokale kranten waren dat. Vandaag is dit nog altijd zo, maar er is wel het één en het ander veranderd. Mensen gaan nu eerder zelf online opzoek naar informatie over het product of de dienst die ze zoeken. De tijd dat dus een eenvoudige reclamespot genoeg was om uw product verkocht te krijgen ligt achter ons. Mensen hebben namelijk hun buik vol van al deze advertenties en platte verkooppraatjes. Mensen zoeken nu naar kwaliteit, mensen met vakkennis, de informatie ligt namelijk voor het rapen…..online. U kan dus maar beter online aanwezig zijn, niet? En nu zult u waarschijnlijk zeggen “Ik heb al een website van mijn bedrijf, dus ik ben online aanwezig”. Mooi zo, en hoeveel bezoekers krijgt u op uw website per maand? Heeft u of uw webmaster alles in het werk gezet om uw SEO -klik hier om te weten wat SEO betekent- te optimaliseren? Zodat u beter gevonden wordt in zoekmachines?

Waarom dan een blog?

Waarom een blog laten maken of zelf maken? Het is eenvoudiger dan u denkt. Het is namelijk zo dat wanneer u gaat bloggen, en waardevolle teksten gaat schrijven dat uw website beter zal gevonden worden. Maar ook, u gaat uw doelgroep bereiken als u schrijft over uw diensten. Mensen zoeken online naar oplossingen, zorg dat u die oplossing bent. Schrijf over uw diensten of producten, geef tips over zaken die in uw stiel van toepassingen kunnen zijn, bouw vertrouwen op met uw (potentiële)klanten. Betere reclame kan u haast niet maken voor uw bedrijf, dan tonen dat u op de hoogte bent van uw stiel/sector, niet?

Voorbeeld:

Stel u bent loodgieter/chauffagist, en ik ben online opzoek naar tips om energiezuiniger om te gaan met mijn verwarming? Als ik deze informatie kan vinden op uw website dan krijg ik een oplossing door u aangeboden. Als ik volgende keer opzoek ben naar een loodieter/chauffagist dan zal ik misschien uw naam herinneren en u contacteren.

Een ander voorbeeld:

U baat een eigen garage uit, geen grote concessie houder, maar uw eigen werkplaats waar u mensen graag betaalbaar verder helpt met autopech. Stel u blogt op uw website over onderhoudstips voor auto’s. Hoe kunnen mensen langer rijden met hun wagen? Welke producten houden uw wagen proper? Welk belang heb ik bij de juiste bandenspanning? Dit zijn maar enkele voorbeelden waarmee u uw (potentiële) klanten kan verder helpen. Zij gaan door het lezen en volgen van uw blog een vertrouwensband met u opbouwen, en bij hun volgende autopech misschien wel tot bij u komen in de plaats van naar die grote autodealer te lopen die enkel adverteert.

Is bloggen dan beter dan adverteren?

Wel, beide hebben ongetwijfeld voordelen. Bloggen is iets van langere adem, dit heeft tijd nodig voor dit werkt. Mensen moeten u eerst vinden, u vervolgens gaan vertrouwen om dan over te gaan tot het kopen van uw product/dienst. Maar een blog gaat wel langer mee dan een advertentie, op lange termijn zal dit dus beter en waarschijnlijk goedkoper zijn.

Een advertentie is dus goed om onmiddellijk gezien te worden, u gaat adverteren en mensen gaan uw advertenties tegen komen. U bouwt merk- en naambekendheid op. Dat is natuurlijk ook mooi meegenomen. Maar die advertentie blijft geen jaren online (tenzij u ervoor blijft betalen), een blogpost daarentegen kan perfect online blijven eenmaal hij daar staat zonder dat het u extra kost. Het antwoord op deze vraag is dus eenvoudig, het hangt er maar vanaf wat u wenst te bereiken. Snelle reclame? Ga dan adverteren Langere online aanwezigheid met succes op termijn? Ga dan bloggen.

Zelf bloggen? Daar heb ik geen tijd voor.

Waarschijnlijk is dit precies wat u denkt tijdens het lezen van deze post. Zelf bloggen? Daar heb ik geen tijd voor. Dat begrijp ik, bloggen vraagt namelijk inderdaad best wat tijd. Zeker als je een kwaliteitsvolle blog wil schrijven, die ook nog eens goed is voor uw SEO. Zelf bloggen heeft nochtans wel wat voordelen, ik som hieronder enkele voor- en nadelen op van zelf bloggen.

Voordelen van zelf te bloggen:

  • Jij weet het meeste over uw eigen product of dienst, en kan er dus ook als geen ander over schrijven.
  • Zelf bloggen geeft het net iets meer persoonlijkheid. Omdat je in uw eigen woorden gaat schrijven zal het voor uw klanten persoonlijker over komen op deze manier.
  • Door te bloggen over uw product of dienst gaat u uiteindelijk ook zelf weer bijleren over wat u doet, u kan het dus op die manier nog beter aan de man brengen en verkopen.

Nadelen van zelf te bloggen:

  • Het kost tijd. Een blog schrijven lijkt vrij eenvoudig, maar dat is het echter niet. Je moet niet enkel maar wat schrijven, je moet ten eerste een onderwerp bedenken, het moet die uitwerken, vervolgens moet je dit ook nog eens op punt zetten zodat het goede SEO haalt.
  • Je moet zelf willen bijleren. Als je een blog start moet je hierover gaan lezen hoe dit werkt. Je moet namelijk begrijpen hoe SEO werkt, wat zoekwoorden en tags zijn, of hoe online marketing werkt.
  • Je verliest misschien de focus op wat je eigenlijk het beste kan, uw stiel.

Laten bloggen?

Dat kan gelukkig ook. Indien u na het lezen van bovenstaande denkt “pff, ik heb hier echt geen tijd of zin voor” besteed het dan gewoon uit? U kan een vriend of familielid vragen om voor u blogs te schrijven, eventueel zelfs een personeelslid. Of nog beter, u huurt een professionele blogger in.

Een professionele blogger, kost dit dan geen geld? Dan kan ik toch even goed blijven adverteren dat kost ook geld – hoor ik u denken -. Wel niet helemaal eigenlijk, zoals ik reeds aanhaalde is bloggen eerder een lange termijn investering. Door goede blogs te brengen gaat u meer mensen (potentiële klanten) naar uw website halen. Meer bezoekers op uw website betekend dan ook mogelijk meer mensen die effectief uw dienst/product zullen gaan kopen. Dus als u het bekijkt op lange termijn zal u hiermee geld gaan besparen want u hoeft steeds minder te adverteren.

Voordelen van laten bloggen door een professionele blogger:

  • Je bespaart tijd. Dat spreekt voor zich denk ik? Indien u het bloggen uitbesteed hoeft u zelf geen tijd te steken in het schrijven van blogs. Of u hoeft zelf niet te leren hoe online marketing werkt, of wat goede SEO is. Het enige dat u hoeft te doen is overleggen met uw schrijver. U kan hem vragen zelf onderwerpen te verzinnen, of u kan onderwerpen aanreiken die hij/zij moet gaan gebruiken.
  • U bent zeker dat er blogs geschreven worden. Het is zo dat mensen vaak enthousiast beginnen bloggen maar dit snel weer opgeven omwille van de tijd die het opslorpt. Als u een professionele blogger aan het werk zet bent u zeker dat u met regelmaat nieuwe content op uw website krijgt, want u bent klant.
  • Uw blogs komen waarschijnlijk professioneler over dan wanneer u zelf schrijft, want schrijven is toch nog altijd een vak apart.

Nadelen van laten bloggen:

  • Je moet goede en duidelijke informatie uitwisselen. Het spreekt voor zich dat als u niet de juiste informatie doorspeelt aan uw schrijver dat deze ook geen goede blogs kan brengen. Neem dus even uw tijd om hier voor een goede communicatie te zorgen.
  • Het kost geld. Inderdaad, het kost geld. Maar weet dat u met goede blogs op termijn geld zult besparen, en zelfs meer gaan verdienen. Want u hoeft minder te adverteren, en u krijgt heel waarschijnlijk meer klanten omdat u nog beter gevonden wordt.
  • De blogs gaan minder diep. Het is logisch dat iemand die minder van uw stiel kent dan uzelf hierover minder gepassioneerd kan gaan praten. Het kan dus soms het gevoel geven dat het te gemaakt is, zorg er dus voor dat u een blogger inhuurt die zich kan inleven in uw stiel.

Wat kost het?

U vraagt zich beter af, wat brengt het op? Zoals ik reeds aanhaalde in dit artikel is bloggen iets van lange adem. Maar in tegenstelling tot adverteren is het wel iets waar u blijvend kan van blijven profiteren. Een blog kan eenvoudig weg online blijven, een advertentie verdwijnt na een tijdje offline, en dan hebt u er niets meer aan. En geef toe, adverteren kan ook aardig oplopen als u al die bedragen samen telt. Dus maakt u vooral voor uzelf uit of u het waard vind of niet. Hieronder alvast de tarieven die ik persoonlijk hanteer.

Losse blog artikelen:

U kan mij inhuren voor het schrijven van losse artikelen. Ik wil graag transparant zijn in mijn tarieven, ik werk dus niet per uur in tegenstelling tot velen. Ik hanteer een vaste prijs:

125€/blog artikel, indien u mij vaker inhuurt kunnen we onderhandelen over een prijs per artikel. Echter losse artikels zijn altijd duurder, u kan ook opteren voor een abonnement.

 Blog abonnement:

  • € 100 voor 1 artikel per maand.
  • € 180 voor 2 artikelen per maand.
  • € 255 voor 3 artikelen per maand.
  • € 310 voor 4 artikelen per maand.
  • andere formules zijn ook mogelijk, maar deze zijn enkel na afspraak te bekomen.

Al deze abonnementen, alsook de losse blogs worden met evenveel passie en toewijding verzorgt. Zowel inhoud van de blog, als de seo regels zullen worden toegepast. U kan kiezen hoe deze afgeleverd wordt, ofwel plaatsen wij de teksten meteen op uw website indien u ons de gegevens bezorgt, ofwel bezorgen wij u de tekst in een pdf file en kan u het zelf online zetten.

 

 

 

 

 

 

De voordelen van bloggen voor ondernemers
Tags:                 

4 gedachten over “De voordelen van bloggen voor ondernemers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *